Mūsdienīga uzņēmuma konkurētspēju nodrošina efektīva darbība un datos balstīti pieņemtie lēmumi. Ieguvēji vienmēr būs tie, kas novērtēs digitalizācijas iespējas, ieraugot biznesa vadības sistēmā jaudīgu komandas spēlētāju. Savā ikdienas darbā redzam, ka manuāls darbs datu apguvē un apritē mūsu klientiem vienmēr ir izaicinājums. Tas ir nevajadzīgs laika resursa patēriņš un slogs darbiniekiem, kas kopumā rada zaudējumus arī organizācijai. Piemēram, grāmatvedībā, ievadot manuāli bankas datus, pie pārdevēja tie nonāk vēlāk, kas nozīmē ilgāku klientu apkalpošanas laiku, līdz ar to ilgāku rēķina saņemšanas laiku un vēlāku tā apmaksas termiņu. Galu galā šim procesam būtu nepieciešama optimizācija, bet, lai to veiktu, pie vadītāja informācijai būtu jānonāk pēc iespējas ātrāk.
Automatizējot ikdienas procesus, datiem tiek pievienota vērtība. Ja finanšu, algu un personāla, grāmatvedības, pārdošanas vadības, servisa pasūtījumu, loģistikas, klientu vadības, ražošanas un citu uzņēmuma funkciju nodrošināšanas datus spējam apkopot vienā vadības sistēmas centrā, izveidosim stabilu uzņēmuma mugurkaulu.
Datu plūdums kā nepārtrauktas attīstības iespēja
Uz turpmākajiem procesiem jāraugās kā uz komandas darbu. ERP sistēma ir kopējā organisma sirds, kuru atbalsta virkne speciālizētu partneru risinājumi dokumentu digitalizācijai, banku informācijas digitalizācijai, ekomercijas un loģistikas automatizācijai, un ne tikai. Mūsdienīgas uzņēmumu resursu plānošanas sistēmas ir atvērtas. Pateicoties tam, ienākošos datus ērti nodot tālāk, lai tie pēc tam atkal atgrieztos atpakaļ. Datu plūdums nodrošina uzņēmuma attīstībai nepieciešamo ciklu - darbības pārraudzība, reakcija uz potenciālajām problēmām un pielāgošanās jeb procesu un darbību pārkārtošana.
Biznesa inteliģence: Datu vadīti lēmumi reāllaikā
Visbeidzot, ne mazāk svarīgā datu analīze vai tā dēvētā biznesa inteliģence. Laiks, kad lēmumi jāpieņem, balstoties vairāku nedēļu vecos datos, jau labu laiku ir aiz muguras. Digitāli dati ir iespēja identificēt un proaktīvi novērst potenciālās problēmas, negaidot līdz tā samilzīs. Tas attiecas gan uz darba ražīgumu un darbinieku noslodzi, gan klientu apkalpošanu, nerunājot par uzņēmuma darbības īstermiņa un ilgtermiņa mērķu plānošanu.
Par autoru:
|
|
Elvis Kvalbergs ir pieredzējis IT projektu vadītājs, specializējies ERP/CRM, uzdevumu un satura pārvaldības risinājumu ieviešanā un produktu attīstībā. Strādājis pie “Standard ERP” (iepriekš Enterprise by HansaWorld) integrētas biznesa platformas ieviešanas gan vietējā, gan starptautiskā mērogā. Specializējies biznesa prasību analīzē, ERP risinājumu izveidē, klientorientētu un precīzi noregulētu IT biznesa risinājumu piegādē.
|
Rakstu finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība - NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.